Gibanje – edina dieta, ki zares deluje!

Besedilo: dr. Veronika L. Dolenc, prof. š. vzg.

Brez gibanja se nam aktivna mišična masa postopoma spreminja v pasivno mišično maso s prevlado maščob. Ta ne troši energije in predstavlja le breme za naše telo.

Gibanje je tudi oblika aktivnega počitka, ki nam omogoča temeljito sproščanje po vsakodnevnih obveznostih. Znano je, da redno gibanje spodbudi hormonski sistem in sproža hormone SREČE (endorfine), ki imajo pozitiven vpliv na našo psihično in fizično kondicijo. Ko se bo vaše telo navadilo nanje, vas bo ves čas sililo k spontanemu gibanju ali ukvarjanju s športom.

Kondicijski intervalni trening z lastno telesno težo.

Prilagojena je vsem starostnim skupinam in je namenjena vsem, ki imate že dalj časa težave z odvečnimi kilogrami in pomanjkanjem energije, kot tudi vsem rekreativnim in vrhunskim športnikom.

Vadba  je odličen način, kako doseči obvladovanje lastnega telesa, kar nam vsekakor koristi pri vsakdanjih opravilih (pravilno sklanjanje, pobiranje). Vadba je kompleksna, saj so vaje zasnovane tako, da vključujejo več mišičnih skupin hkrati. To je tudi eden od razlogov, da telo med vadbo in po njej porablja več kalorij kot pri drugih vadbah in je  izjemno primerna za oblikovanje telesa in izgubo odvečnih maščob.

Na vadbi s pomočjo preventivnih vaj utrjujemo tudi posamezne sklepe (gleženj, koleno, kolk in ramenski obroč), ki so najbolj izpostavljeni med športom. Sklepe moramo utrjevati, da se izognemo poškodbam.

Statistično je najpogostejša športna poškodba zvin gležnja. Vse preventivne vaje za gleženj je priporočljivo izvajati brez obutve, ker imamo tako boljši občutek zaznavanja položaja gležnja.

Velik poudarek dajte tudi na kolenski sklep. Tako izvajate preventivne vaje za kolenski sklep, ki preprečujejo verjetnost nastanka poškodb. Vaje, ki jih izvajamo, temeljijo na pravilnem položaju kolena. Glavni vzrok za nastanek nekontaktne poškodbe je napačen položaj kolena med gibanji kot so npr. hitre spremembe smeri, doskoki, zaustavljanja, napačna tehnika teka. Na zmanjšanje poškodb kolenskega sklepa pomembno vpliva sorazmerna moč mišic zadnjih in sprednjih stegenskih mišic. Vadba vključuje tudi vadbo za stabilizacijo kolena.Razmerje med mišičnostjo in elastičnostjo mišic je zelo pomembno za zagotavljanje stabilnosti ramenskega sklepa. To lahko dosežemo postopno, z nadzorovano in redno preventivno vadbo, ki vključuje vaje za stabilizacijo ramenskega sklepa, vaje za krepitev mišic in raztezne vaje.

Preventivno utrjevanje kolčnega sklepa je tudi pomembno. Kolčni sklep je drugi najbolj gibljiv sklep telesa. Vadba za mišično-skeletni sistem je ključnega pomena pri preprečevanju poškodb, kakor tudi pri uspešni rehabilitaciji po poškodbi.

Zadnji prispevki

Nihče si ne želi pljučnice

Intervju: prim. dr. Aleksander Stepanovič, predsednik združenja zdravnikov družinske medicine. Zboli lahko vsak, najbolj ogroženi