Okrevanje in Covid

Besedilo: Primož Kus, dr. med., spec. druž. med.

V primeru suhega kašlja, bolečine za prsnico, občutka plitvega dihanja.

Za kašelj, kjer ni izpljunka in ki je suh in dražeč, je pomembno uživati tople tekočine (čaj, juha). Poskrbimo za primerno vlago v bivalnem prostoru, tako da ga prezračimo ali po potrebi uporabimo vlažilec spalnega prostora. Pomagajo tudi inhalacije pare, ki nekaterim sicer ustrezajo, druge pa lahko dražijo.

V primeru glavobola in bolečin v mišicah.

Če je bolečina močna, uporabimo analgetik. Koristen je tudi magnezij. Priporočamo nežne razgibalne in raztezne vaje za vratno hrbtenico, ramenski obroč in celotno hrbtenico. Če so bolečine premočne, vaj ne izvajamo. V tem primeru lahko poskusimo z aktivnim gretjem vratne hrbtenice s termoforjem, če vam to ustreza.

V primeru driske in/ali bruhanja.

Kadar sta prisotna driska ali bruhanje, je pomembno uživanje dovolj tekočine, ki mora biti vsaj delno elektrolitsko bogata.

V primeru občutka utrujenosti in pomanjkanja energije, hujšanja.

V primeru občutka utrujenosti in pomanjkanja energije je pomembno, da uživate uravnoteženo prehrano in se gibalno aktivirate kljub utrujenosti. Priporočamo vsakodnevno gibanje na svežem zraku, čeprav za kratek čas in ne glede na vremensko situacijo.

V prehrani je pomembno, da povečate vnos beljakovin v času okrevanja, saj so beljakovine gradniki pri obnavljanju tkiv in jih pogosto ne zaužijemo dovolj. To še posebej velja za starejše.

V primeru izgube vonja in okusa.

Izguba vonja in okusa je rezultat poškodbe sluznice in/ali nevrološke okvare, ki večinoma mine po nekaj tednih oziroma mesecih. V primeru otečene nosne sluznice si lahko spirate nos s fiziološko raztopino in umirjate vnetje s kortikosteroidnimi pršili.

Če nos ni zamašen in gre za samostojno izgubo vonja/okusa, lahko uživamo B-kompleks za hitrejšo regeneracijo, vendar to ni nujno, saj učinkovitost tega ni zanesljiva in je priporočena po bolj splošnih načelih regeneracije živčevja. Okvara mine tudi brez ukrepov, kar je najpomembnejše.

Druga priporočila za okrevanje po covid-19.

Nadomeščanje vitamina D3 od začetka oktobra do konca marca se priporoča prav vsem odraslim – 1000 IE na dan redno, med boleznijo/okužbo pa od 2000 do 3000 IE dnevno. S tem naj bi zmanjšali število težjih oblik bolezni, kar je naš velik skupni interes.

Prelistajte celotno revijo.

Prebrali ste prispevek iz majske izdaje Zdravih novic. Vas zanima še več?

Zadnji prispevki

Pametno sončenje

Besedilo: Petra Šauperl Izpostavljanje soncu ima poleg lepega, zagorelega videza, zaradi katerega smo videti mlajši