Se gibate tudi v vročih dneh?

Besedilo pripravila: Andreja Drev

Naša telesa so ustvarjena za gibanje.

Zagotovo smo že vsi občutili, kako blagodejno na naše počutje vplivajo sprehodi v naravi, športne igre s prijatelji, kolesarjenje, vrtnarjenje, ples, hoja v hribe in tek. Ste pomislili, kako malo gibanja je potrebnega, da ohranimo svoje zdravje in zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni, če smo redno telesno dejavni?

Ste pomislili, kako malo gibanja je potrebnega, da ohranimo svoje zdravje in zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni, če smo redno telesno dejavni?

GIBAJMO SE TUDI V ZRELIH LETIH

S pomočjo telesne dejavnosti lahko tudi v zrelejših letih ohranjamo svojo telesno pripravljenost, duševno zdravje in kakovost svojega življenja. Hoja, vaje za gibljivost in ravnotežje ter ohranjanje mišic v dobri formi nam bodo pomagali ohraniti našo neodvisnost. Če želimo živeti neodvisno od drugih, moramo ohraniti sposobnost, da za različna opravila poskrbimo sami. Naše telo se mora tako sklanjati, dvigati, nositi bremena in se brez večjega napora premikati. S pomočjo telesne dejavnosti lahko naše telo ohranjamo močno in gibljivo. Nikoli ni prepozno, da postanemo telesno dejavni. Izberimo telesno dejavnost, ki ni naporna in jo bomo zmogli, četudi nismo ravno »fit«. Primer take telesne dejavnosti je hoja. Strokovnjaki priporočajo 30 minut hoje na dan večino dni v tednu. Redna hoja ima veliko pozitivnih učinkov na zdravje. Tako krepi vzdržljivost srca, pospešuje krvni pretok, krepi moč in vzdržljivost mišic, kosti in sklepov ter krepi kostno moč in ohranja telo gibljivo. V primeru zdravstvenih težav se glede izbora primerne telesne dejavnosti posvetujmo z zdravnikom.

POZITIVNE KORISTI REDNE TELESNE DEJAVNOSTI

Zadostna telesna dejavnost je varovalni dejavnik zdravja, saj vpliva tako na telesno kot duševno zdravje in kakovost življenja. Različne epidemiološke raziskave so pokazale, da telesna dejavnost varuje pred večino kroničnih nenalezljivih bolezni, krepi kosti in mišice, vzdržuje psihofizične in funkcionalne sposobnosti telesa, pripomore k zmanjšanju stresa in depresije ter pomaga pri krepitvi samozavesti. V kombinaciji z ustrezno prehrano pa telesna dejavnost varuje tudi pred prekomerno telesno težo in debelostjo. Strokovnjaki ob tem poudarjajo pomen redne telesne vadbe, občasna in neustrezno intenzivna telesna dejavnost v nasprotju z redno namreč prinaša tveganje, ki je večje kot pričakovani pozitivni učinek na zdravje.

PRIPOROČILA O TELESNI DEJAVNOSTI ZA ZDRAVJE

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije odrasli za krepitev in ohranjanje zdravja potrebujejo vsaj 150 minut zmerne aerobne telesne dejavnosti na teden, ki jo lahko nadomestijo s 75 minutami visoko intenzivne aerobne telesne dejavnosti na teden. Poleg tega se za odrasle priporoča tudi, da vsaj dvakrat tedensko izvajajo vaje za mišično moč in vzdržljivost. Za odrasle po 65. letu starosti se poleg tega priporoča tudi, da v svojo tedensko telesno dejavnost vključijo še vaje za ravnotežje, ki naj jih izvajajo vsaj trikrat tedensko. Za otroke in mladostnike se priporoča vsaj ena ura zmerne do visoko intenzivne telesne dejavnosti vsak dan v tednu. Večji del telesne dejavnosti naj predstavljajo aerobne aktivnosti, vsaj trikrat tedensko mora biti telesna dejavnost visoko intenzivna in vsaj trikrat tedensko mora telesna dejavnost zajemati tudi vaje za mišično moč in zdravje kosti.

Prelistajte celotno revijo.

Prebrali ste prispevek iz majske izdaje Zdravih novic. Vas zanima še več?

Zadnji prispevki

Pametno sončenje

Besedilo: Petra Šauperl Izpostavljanje soncu ima poleg lepega, zagorelega videza, zaradi katerega smo videti mlajši