Zakaj je betaglukan najboljši za krepitev imunosti?

Betaglukan je že nekaj časa med najbolj iskanimi izdelki za krepitev imunskega sistema. Njegova uporaba se okrepi pozimi, ko ga jemljemo kot zaščito pred okužbami, gripo in prehladi. Mnogi proizvajalci so ponudili svoj izdelek z betaglukanom samostojno ali v kombinaciji z vitamini in minerali za boljšo učinkovitost. Betaglukan je ena izmed naravnih sestavin, ki krepi imuniteto.

Kaj je betaglukan?

Betaglukan je po raziskavah najvarnejši in eden najmočnejših imunskih stimulansov. Izoliran je iz gliv ali kvasovk, za bolj kakovostnega pa velja betaglukan, izoliran iz kvasovk.

Glavni vir betaglukana je kvas.

V naravi ga najdemo v žitih (ječmen in oves), nato v gobah (reiši, šitake in maitake) ter v nekaterih algah.

Betaglukan je polisaharid, katerega verige glukoze so povezane z 1,3- in 1,6-vezmi in te oblike betaglukana veljajo za najbolj kakovostne. To mora biti navedeno na vsakem izdelku, ki vsebuje betaglukan.

Številne znanstvene študije so potrdile njegovo učinkovitost na imunskem sistemu, pa tudi na drugih področjih uporabe.

Kako deluje betaglukan za krepitev imunosti?

Betaglukan prispeva h krepitvi imunske funkcije telesa, torej spodbuja imunske celice, ki sodelujejo pri obrambi telesa in ga krepijo. Poleg tega imajo te imunske celice sposobnost nadaljnjega prepoznavanja in uničenja patogenov, ki vodijo do različnih bolezni in okužb.

Glavni krivec za prehlad je padec imunosti.

Poleg imunostimulacijskih lastnosti ima betaglukan močne protitumorske, antibakterijske in protivirusne lastnosti, saj spodbuja tvorbo kostnega mozga in aktivira makrofage – celice, ki v telesu »jedo« tuje delce.

Svojo priljubljenost je pridobil pri krepitvi imunitete pri otrocih. Številni izdelki za krepitev otroške imunosti vsebujejo betaglukan.

Spodbujanje procesa obnove poškodovanega tkiva je tudi ena od bistvenih funkcij, zaradi katere se betaglukan uporablja pri okužbah poškodovanih tkiv in ran.

Kdaj je priporočljiv betaglukan?

Izdelke, ki vsebujejo betaglukan, priporočamo za naslednja stanja:

• okužba dihalnih poti,

• okužba z glivami, bakterijami in virusi,

• kot dodatna terapija pri tumorskih boleznih,

• za rane, ki se počasi celijo,

• alergije in kožne bolezni.

Kateri betaglukan izbrati?

Pri izbiri izdelka, ki vsebuje betaglukan, je treba paziti na njegovo čistost. Čistost izdelka se nanaša na raven drugih snovi na stenah kvasovk ali gliv, ki bi lahko oslabile njegov učinek. To čistost potrjuje velikost delcev, izdelki z oznako 1,3 in 1,6 pa so med najčistejšimi na trgu.

Kako se jemlje betaglukan?

Odmerek betaglukana je 20 miligramov na kilogram telesne teže. Najboljši čas za uživanje betaglukana je zjutraj, na prazen želodec, približno pol ure pred obroki.

Če ga jemljete na prazen želodec, se izognete motenju absorpcije betaglukanov in tako povečate učinkovitost. Zaužitje več betaglukana, kot je predpisano, ne bo povečalo njegove učinkovitosti, zato je najbolje slediti navodilom na embalaži.

Drugi pozitivni učinki betaglukanov

Betaglukan ugodno vpliva na zdravje srca in ožilja ter sladkorno bolezen, njegova uporaba pa je priporočljiva za rane, ki se težko celijo.

Betaglukan ima pozitiven učinek na raka.

Ker betaglukan krepi imuniteto, je njegov učinek dokazan pri alergijskih stanjih in kožnih obolenjih, kot je atopijski dermatitis.

Betaglukan olajša tudi boj proti raku, kjer se uporablja kot dodatno zdravljenje. Zaradi protitumorskega delovanja se pogosto uporablja pri različnih oblikah raka.

Ne pozabite na preventivo

Skrbna higiena rok, čiščenje kljuk, stikal in drugih površin. Uživanje zares zdrave, ekološke in lokalno pridelane hrane in pitje sveže vode in zelenjavnih sokov. Svojemu telesu pa vedno lahko pomagamo tudi z vitaminom D in C ter prehranskimi dopolnili zeolit in betaglukan. 

Zeolit je dober zato, ker patogene, strupe in težke kovine veže nase ter jih s pomočjo vode odnese iz telesa.

Poleg tega ne pozabite, da je za imunski sistem zelo potreben dober spanec. Pojdite dovolj zgodaj v posteljo in se pred spanjem poskusite izogniti gledanju televizije in telefona, da daste telesu čas, da se zares sprosti.

Prelistajte celotno revijo.

Prebrali ste prispevek iz majske izdaje Zdravih novic. Vas zanima še več?

Zadnji prispevki

Dehidracija

Besedilo: Maja Kolšek Šušteršič, dr. med., spec. druž. med. Voda predstavlja od 75 odstotkov telesne